Referenties in-company leergangen

Leergang Academisch leiderschap (Management Kwalificaties)
“The course provides a valuable opportunity to reflect on the concepts and skills relating to leadership and more importantly, learn to integrate them into one’s own vision and ideals.” Dhr dr. W. Redekop, assoc. professor, institute of health policy and management.

“A unique place where you can practice inconvenient conversations with actors before the real ones with your boss! Subscribe now before you get fired!” Mw. dr. A.Y. Pogromsky, Universitair docent, Technische Universiteit Eindhoven

Voor meer Engelstalige referenties klik hier

“Van een professor verwacht men dat hij/zij alles weet, maar dat is alleen vakinhoudelijk.
Deze cursus hielp mij een reflectie te maken op mijn management vaardigheden, wat weliswaar confronterend is, maar ook leidt tot een verbetering. ” Prof. dr. ir. Dekker, Hoogleraar, Erasmus Universiteit.

“Ik heb geleerd om veel meer te reflecteren. Heeft niet enkel een geweldige invloed op mijn carrière, maar ook op mijn persoonlijk leven.”
Dr. G.E. Geraerts, universitair docent, Instituut voor psychologie, Erasmus Universiteit

“Ik heb vooral geleerd de consequenties van mijn eigen gedrag door de ogen van anderen te ervaren. Dat zet op een prettige manier aan tot reflectie en groei.” D. C.J.M. van Eijck, Universitair hoofddocent Kunst- en Cultuurwetenschappen, Erasmus Universiteit

Voor meer Nederlandstalige referenties klik hier

Leergang Academisch leiderschap en Aankomend academisch leiderschap voor medewerkers van UMC Utrecht
“In de cursus krijg je tips om je beperkte tijd zo effectief mogelijk te organiseren en leer je dat je je manier van leidinggeven moet afstemmen op de ervaring, behoefte en persoonlijkheid van iedere medewerker afzonderlijk. Het lijkt me goed als er een jaarlijkse herhalingscursus komt, naast de aansluitende intervisie bijeenkomsten, waardoor de geleerde kennis niet verwatert en zodat iedereen aan zijn zwakke plekken kan blijven werken. Verder denk ik dat deze training verplicht moet worden voor iedereen die leiding geeft, net zoals in het bedrijfsleven gebruikelijk is.”
Dr. M. van Vulpen, radiotherapeutisch oncoloog UMCU. Hij volgde onze leergang Academisch Leiderschap en werd vermeld in het artikel Run op Academisch Leiderschap in de UMC-krant van 14-01-2009.

“Zinvolle impuls om een slag voorwaarts te maken. Zeker de ervaringen van andere deelnemers zijn zeer herkenbaar en waardevol.” R. de Leeuw, senior onderzoeker, UMC Utrecht

“Ik heb geleerd om effectiever te communiceren naar mijn medewerkers om zo doelen van de organisatie beter en sneller te realiseren.” T. Leiner, radioloog, UMC Utrecht.

“Prima leerzame leergang, inzicht krijgen in eigen functioneren en ontwikkeling.” J. Derks, perinatoloog, UMC Utrecht-WUZ.

Leergang voor Senior Verpleegkundigen UMC St Radboud
“Door de theoretische aspecten van coachen en leiding geven direct te combineren met de praktijk is het leermoment zeer effectief. De kennis van de cursusleider van mijn werkplek maakte dat wij snel to the point konden komen met de formulering en bespreking van de verschillende vraagstellingen.
Een zeer interactieve cursus met gedegen en goed uitgewerkte voorbereidingen.
Met name het gebruik van acteurs die uitstekend inspeelde op de vraagstelling van de cursisten zorgde voor veel leermomenten en directe feedback van alle deelnemers.
De tussentijdse, individuele, evaluatiegesprekken gaven ruimte om persoonlijke casussen te bespreken.”
Marco Jong, seniorverpleegkundige SEH, UMC St. Radboud, Nijmegen

“Ik ben direct bij de start van mijn functie begonnen met de “Radboud leergang seniorverpleegkundigen”en heb een en ander als heel positief en zeer leerzaam ervaren.
De leergang biedt een theoretische achtergrond en duidelijke handvaten voor zaken die spelen in de praktijk.”
J. Velers, senior verpleegkundige “Onderwijs & Opleiding”UMC St. Radboud, Nijmegen

“Ik heb de RLS als zeer leerzaam ervaren, alles valt op zijn plek.
Als beginnend seniorverpleegkundige komt er heel veel op je af en in de RLS werd duidelijk dat er verschillende stijlen zijn om in bepaalde situaties te handelen. Leerstijlen en stijlen van leiding geven. Door de RLS werd ik mij bewust van mijn gedrag en mijn reactie op anderen en werd het mij duidelijk hoe ik dit kon aanpassen of anders toe kon passen. Tevens was het erg prettig om andere senioren te spreken en ideeën uit te wisselen. Ook de rollenspelen waren erg verhelderend.”
Yvette Rutten, senior verpleegkundige, UMC St. Radboud, Nijmegen

Leergang Management Development/ Leiderschapsontwikkeling
“Zeer constructieve cursus die voorbeelden uit de praktijk direct behandeld en dus de mogelijkheid geeft om direct bepaalde zaken aan te pakken in je eigen werkomgeving.
Vooral geleerd om situaties die moeilijk of nog niet helemaal duidelijk zijn helder voor ogen te krijgen en die om te zetten in concrete acties.”
Mw. Dr. S. Janssen, Relatiebeheerder taakveld geneesmiddelen en medische technologie, RIVM

“Doeltreffend, diverse handvaten zijn aangereikt die direct toepasbaar zijn in de praktijk.” Dhr. J.G van der Voorn, Hoofd RCP, RIVM

“Leren door te doen is een krachtig instrument. Verbazend hoe groot de impact van het werken met acteurs is.” Mw. ir. A.J.H.P. van Riel, RIVM
Voor meer referenties klik hier

Leergang Leidinggeven
“Leuk! Geleerd wat ik wil, wat ik kan en wat niet. Besef gekregen hoe ik dat kan aanpakken. ‘Eye-opener’, soms confronterend, vaak inspirerend.” Dhr. R. Vaessen, teamleider, Facilitair Bedrijf Radboud Universiteit Nijmegen

“Denk niet: ik weet het allang. Er komen weer nieuwe dingen op je af. Je blijft leren.” Dhr. H. in ‘t Zandt, afdelingshoofd, Facilitair Bedrijf Radboud Universiteit Nijmegen

“Het heeft mij als persoon doen groeien en mij als leidinggevende doen ontwikkelen.” Mw. L. Meeuwissen, teamleider, USC Radboud Universiteit Nijmegen

Voor meer referenties klik hier

Leergang voor Ambitieuze academica van Universiteit Twente
“Herkenning van situaties van vrouwen op universiteiten, het ontwikkelen van een hechte groep, contact voor samenwerking en oefenen van moeilijke situaties om deze in het echt toe te passen.”
Ariane von Raesfeld – Meijer, universitair docente, Universiteit Twente

“Erg nuttige leergang! Het heeft mij geholpen om te begrijpen hoe ik mijn ambities waar kan maken, maar ook te waarderen wat ik nu heb. Ook heb ik, als gevolg van de leergang, veel zelfvertrouwen verkregen.” Maria- Eugenia Jacob, universitair docente, Universiteit Twente, Faculteit Management & Bestuur

“Buitengewoon leerzaam, geen theorie, maar door oefening voel je jezelf van binnenuit groeien. Dat draag je in je werk en in de rest van je leven met je mee. Ik ervaar het als een ongelooflijk waardevolle bijdrage! Ik ben laaiend enthousiast en zeer positief over de kwaliteit en inhoud van deze cursus van Eva Wiltingh BV.”
Harriët Neitz, teamleider voorlichting ICTS, Universiteit Twente

“Bedankt voor deze cursus, ik geloof in mijn competenties, mijn reflectie heeft zich verdiept, ik verheug mij op mijn enthousiasme en ik straal: meld je aan!” Tanya Bondarouk, universitair docente, Universiteit Twente

Voor meer referenties klik hier